Нови модели и рекорден ръст – Kia отбелязва още една успешна година в Европа
На фона на бурната икономическа обстановка и спад на продажбите на нови автомобили в цяла Европа, през 2022г. Kia постави рекорд както по отношение на новите регистрации, така и като пазарен дял. Този напредък се дължи в особена степен на разширяването на продуктовата гама на Kia, част от стратегията на компанията да заеме водеща позиция на глобалния PBV пазар.
През първите 11 месеца на 2022г. Kia регистрира 509 193 автомобила, с което компанията отбеляза ръст от 8,2% спрямо същия период на предходната година, изпреварвайки общата пазарна тенденция, която през същия период регистрира спад от 5,8% на европейските пазари, ЕАСТ (Европейската асоциация за свободна търговия) и Обединеното кралство. Този впечатляващ резултат означава пазарен дял от 5,0% за Kia и значителна крачка напред в сравнение с изминалата 2021г., в която компанията си осигури пазарен дял от 4,3% и отбеляза по-добро представяне на фона на дела от 3,5%, постигнат през 2020г.
Преглед на 2022 година
Модернизация на производството в Европа
През 2022г. Kia оптимизира своята производствена и логистична дейност с цел повишаване на тяхната ефективност и изпълнение на своя ангажимент към опазване на околната среда. Компанията приключи основния ремонт на своите производствени мощности в Жилина, Словакия, където бяха внедрени по-ефективни и екологично устойчиви производствени методи и съоръжения. Най-значимата промяна в тази насока бе пускането в производствена експлоатация на 40 робота на монтажните конвейри и поточните линии за боядисване. Всички производствени звена и дейности в завода вече използват 100% възобновяема енергия.
Нов фокус върху възобновяемата енергия и вторичното използване на акумулаторните батерии
Мрежата Kia Charge вече осигурява на клиентите достъп до една от най-мащабните инфраструктури от обществени зарядни станции в света с общо 448 829 места за зареждане на територията на 28 европейски страни. Потребителите получават максимално улеснена възможност за зареждане от всички основни оператори чрез удобството на една платформа. През февруари Kia установи ново партньорство с компанията Digital Charging Solutions (DCS). По този начин клиентите на Kia Charge с автомобили с нулеви емисии вече могат да бъдат сигурни, че електроенергията, която черпят при всеки процес на зареждане, ще бъде върната обратно в електропреносната мрежа под формата на „зелено“ електричество, добито в европейски енергоцентрали за възобновяеми енергоизточници.
В унисон с тези фокусирани върху цялостното въздействие върху околната среда решения за електрифицирана мобилност, през месец септември Kia потвърди своите планове за вторично използване на акумулаторните батерии на електромобилите (EV) в т.нар. „Second Life“ акумулаторни системи и съоръжения за енергосъхранение. Този план е резултат от ново сътрудничество с encore – корпоративна стартъп компания на германските железници Deutsche Bahn, която използва акумулаторните модули от електромобилите за производство и реализация на „Second Life“ акумулаторни системи за енергосъхранение. Двете компании откриха пилотно съоръжение за енергосъхранение на територията на кампуса EUREF в Берлин.
Нова електрифицирана гама и нов топмодел
Електрификацията на продуктовата гама на Kia продължава да оказва стимулиращо въздействие върху продажбите на марката в Европа. Една от ярките премиери на Kia през 2022г. бе изцяло новият Niro, който демонстрира самоуверна кросоувър визия и модерни електрифицирани системи на задвижване. Новият модел съчетава новаторските технологични решения с изключителни удобства за водача и пътниците, привличайки вниманието на всички, които искат да направят своята първа стъпка към по-устойчива индивидуална мобилност.
Съществена новост през 2022г. бе и пазарната премиера на Sportage Plug-in Hybrid - безкомпромисен електрифициран SUV модел, който съчетава продължителния пробег на електрическа тяга с изключителна икономия на гориво и типичните за марката Kia практичност и удобство. Разширявайки гамата от версии на петото поколение Sportage, което осъществи своя дебют през 2021г., новият plug-in хибриден вариант дава възможност за изминаване на 78 км на електричество в условия на градско шофиране.
Kia осъществи премиерата и на топ модела EV6 GT. С максимална мощност 585 к.с. (430 кВт) и максимален въртящ момент 740 Нм, конструиран върху модулната платформа на Kia за модели с електрическо задвижване E-GMP (Electric Global Modular Platform), EV6 GT е най-мощният сериен автомобил в историята на марката. EV6 GT наследява и короната на Stinger за най-бърз спринтьор в гамата на Kia с време за ускорение от 0 до 100 км/ч от 3,5 сек. Усъвършенстваните настройки на високотехнологичното окачване са в пълна хармония с увеличената мощност и допълват отличните качества на модела в мобилното ежедневие – EV6 GT предлага автономен пробег от 424 км (комбиниран по WLTP), а благодарение на революционната технология може да се осъществи високоскоростно зареждане от 10 до 80% от капацитета на батерията в рамките на 18 минути.
През 2022г. новият компактен кросоувър Kia XCeed впечатли със своя екстериорен дизайн, усъвършенствано оформление на интериора и за първи път предложи възможност за спортно GT-line оборудване. Предходният XCeed беше бестселърът в богатата моделна гама на Ceed, който формираше 40% от обема на продажбите с реализирани над 120 000 автомобила. Новият модел се предлага с избор от високоефективни електрифицирани системи за задвижване, сред които mild- и plug-in хибрид.
През 2023г. Kia ще продължи да развива и разширява своята гама от модели с електрифицирано задвижване в съответствие със своя план за представяне на 14 нови BEV автомобила в периода до 2027г. – в това число нова гама от електромобили (EV) в малкия и средния клас. Към 2030г. компанията планира годишният обем на продажбите да достигне 4 млн. автомобила, 1,2 млн. от които да бъдат BEV.
Още награди за марката Kia и нейните най-нови продукти с електрифицирано задвижване
През 2022г. революционният, изцяло електрически кросоувър EV6 спечели множество престижни международни награди. Моделът беше отличен с трофея „Автомобил на годината 2022“ в конкурса What Car? Awards, след което си осигури победа в една от категориите на конкурса Trophée de L'argus и грабна отличието „Най-добър сред най-добрите“ в конкурса Red Dot Design. EV6 бе избран за „Автомобил на годината” в Ирландия и Румъния, като зае и първа позиция в категория „Премиум“ на Конкурса за „Автомобил на годината” в Германия.
Най-високото отличие EV6 получи по време на престижните европейски награди за „Автомобил на годината 2022” (COTY). Моделът бе избран от уважавани автомобилни журналисти от 22 европейски държави. Това изключително постижение би могло да бъде повторено и през 2023г., тъй като Kia отново достигна до финалните етапи на надпреварата за приза COTY (първото за корейска марка в две последователни години) – този път с номинирания за финалист компактен кросоувър Niro. Победителят в престижния конкурс ще бъде обявен по време на автомобилното изложение в Брюксел на 13 януари.
EV6 не беше единственият модел на Kia, отличен от конкурси и престижни награди през настоящата година. Изцяло новият Kia Sportage си осигури победата в една от категориите на конкурса „Световен автомобил на годината за дами” (Women’s World Car of the Year), а в една незабравима седмица през месец декември получи както приза „ABC Кола на годината 2023“ в Испания, така и наградата „Автомобил на годината” в Гърция. Едновременно с това, изцяло новият Kia Niro EV триумфира в конкурса за престижните награди „Златен волан”, които се считат за най-важните автомобилни отличия в Германия.
Едно от последните попълнения в колекцията от трофеи на Kia е от конкурса TopGear.com Awards, чието жури определи Kia за „Автомобилен производител на годината“. Това е втората поредна година, в която Kia печели престижната титла, след като през 2021г. наскоро дебютиралият EV6 зае първо място в категория „Кросоувър на годината“.
Kia (www.kia.com) е глобална марка за мобилност с визия за създаване на решения за устойчива мобилност за индивидуални, групови и обществени потребители по целия свят. Основана през 1944 г., компанията Kia предоставя решения за мобилност повече от 75 години. Със своите 52 000 служители по целия свят, присъствие на повече от 190 пазара и производствени съоръжения в 6 държави, днес компанията реализира приблизително 3 млн. автомобила годишно. Kia е лидер в популяризирането на електрифицирани и акумулаторни електрически превозни средства и разработва гама от услуги за мобилност, насърчавайки милиони хора по света да се възползват от най-добрите начини и технологии за мобилност. Официалното мото на марката – „Движение, което вдъхновява“ („Movement that inspires”) отразява ангажимента на Kia да вдъхновява потребителите чрез своите продукти и услуги.