Kia Europe анонсира нови партньорства за изграждане на устойчиво бъдеще
В Световния ден на океаните (World Oceans Day) Kia Europe обяви началото на четири програми за сътрудничество с няколко start-up компании - Polyola, Odyssey Innovation, Sieve и Waterhaul. Kia вярва, че решенията за изграждане на устойчиво бъдеще не могат да бъдат постигнати от една-единствена държавна организация или бизнес структура. От компанията смятат, че трябва да се потърси ефекта от сдружаването и съвместните действия чрез изграждане на партньорски организации и други форми на сътрудничество, при които всички да работят заедно за постигането и утвърждаването на една обща цел. Това сътрудничество отразява и потвържвава усилияте на Kia в глобален план, насочени към освобождаване на околната среда от пластмасови отпадъци.
„Идеята за екологична устойчивост е в основата на нашето движение, вдъхновяващо новата мобилност“, отбеляза Сьорд Книпинг, вицепрезидент маркетинг и продуктово развитие на Kia Europe. „В тази си визия ние намираме съмишленици като младите марки Odyssey Innovation, Waterhaul, Polyola и Sieve – също като тях, ние създаваме отговорни към околната среда потребителски изживявания, които обогатяват начина на живот на нашите клиенти и поощряват промяната към по-добро с идеята за съвместно отговорно движение.“
Вярваме, че движението вдъхновява идеи, както и че някои идеи вдъхновяват движение. Ето защо насочваме фокуса на общественото внимание към група от млади и предприемчиви компании, работещи в сферата на спортовете и дейностите на открито и хвърляме ярка светлина върху техните идеи, истории и новаторски дух, за да напомним, че можем да се вдъхновим за по-огтоворно движение.
Целта на установените партньорства е осигуряването на възможност за отговорно движение на хората, които споделят убеждението, че когато средствата и формите за мобилност са също толкова екологично устойчиви, колкото начините и средствата за прекарване на свободното време, тогава всички ще бъдат удовлетворени. Петте участници в програмата за сътрудничество оползотворяват и рециклират както извлечени от океаните отпадъци, така и отпадни суровини, които биха се превърнали в замърсители, попадайки в океаните. Стартъп компаниите превръщат тези вторични ресурси в потребителски и лайфстайл продукти и непрекъснато усъвършенстват своята дейност с различни нововъведения, насочени към намаляване на вредното въздействие върху околната среда при същевременно максимално подобряване на качествата и ефективността на своите продукти.
Polyola
Изработка на 100% полиуретанови заготовки за сърф дъски на основата на рециклирани материали и с възможност за последващо рециклиране на 100%
Polyola е компания със седалище във Франция, която черпи вдъхновение от богатите исторически традиции на сърфа и ги съчетава с авангардни нововъведения в областта на материалите. Специалистите на фирмата разработват и доставят на производителите на сърф дъски заготовки от съвременни и екологично устойчиви материали с по-малко въздействие върху околната среда и много по-добри качества и експлоатационни характеристики. Kia Europe работи заедно с Polyola за бъдещото развитие на производството на сърф дъски, сърф спорта и по-устойчивите форми на мобилност.
- Иновации при материалите - полиуретанът на основата на вторични рециклирани суровини може впоследствие да бъде изцяло рециклиран (втечнен) и така да предотврати безсмисленото и вредно депониране на ценни суровини, както и да ограничи зависимостта на човечеството от първични ресурси.
Odyssey Innovation
Ръчни сърф панели (handplanes), изработени от уловени в океана отпадъчни материали и ненужни изрезки от производството на неопренови костюми
Odyssey Innovation е базирана в Англия компания, родена от преследваната със страст идея за почистване на моретата от пластмасовите отпадъци. През 2014г. основателят на фирмата Роб Томпсън събира около себе си група от доброволци водолази, чиято основна цел е да извличат от морето пластмасови отпадъци и свободно носещи се риболовни мрежи и съоръжения с цел превръщането им в нещо по-полезно и екологично устойчиво. Връзката на Kia Europe с Odyssey цели да отдаде дължимото на отличените с множество награди „ръчни сърф панели”, създаден от сърфисти за любителите на природосъобразния спорт сред вълните по целия свят.
- Иновации при материалите - Odyssey са разработили метод за преработката на извлечените от морето изоставени, изгубени или изхвърлени по друг начин риболовни съоръжения в 100% кръгли пластмасови пелети, както и оползотворяването на рециклиран неопрен.
Sieve
Перки за сърф дъски от рециклирани капачки за бутилки
SIEVE е немска компания, родена от любовта към морето и стремежа към разработка на екологично устойчиви и иновативни решения. Като страстни сърфисти, хората в Sieve са силно свързани с океана, проблемите с неговото замърсяване с отпадъци и преследват неотклонно своята амбиция да допринесат за опазване на моретата чрез намиране на отговорни към околната среда решения. Kia Europe се свърза със Sieve, за да научи повече за тяхната мотивация, за тяхната страст към иновативни решения и за процеса на създаване на екологично устойчиви перки за сърф дъски.
- Иновации при материалите - SIEVE използват рециклирани полимери от капачки за бутилки с усилена чрез добавяне на влакна структура. За момента влакната са от нов материал, но специалистите търсят активно рециклирана алтернатива.
Waterhaul
Слънчеви очила и комплекти за почистване на плажа, направени от т.нар. „призрачни мрежи” и друго ненужно рибарско оборудване
Използвайки „призрачни мрежи” и друго изгубено или изхвърлено рибарско оборудване – една от най-вредните форми на пластмасови отпадъци в световния океан, Waterhaul създава слънчеви очила с изключителни качества и гама от целесъобразни продукти, които осмислят каузата и генерират обществена енергия. Всяка зима крайбрежието около Корнуол, в родната за Waterhaul Англия, се препълва от „призрачни” мрежи и други рибарски съоръжения, които заплашват морската фауна. Тази истинска напаст подтиква основателите на Waterhaul към разработката на решения, които на основата на различни техники за рециклиране да спомогнат за превръщането на този пластмасов отпадък в полезен ресурс. Връзката на Kia Europe с Waterhaul отдава дължимото на гамата от забележителни продукти, които вдъхновяват връзката на хората с океана и поощряват защитата на природата.
- Използвани материали - 100% рециклирани риболовни принадлежности (рамки за слънчеви очила, устройства за събиране на отпадъци и обръчи за торби), лещи от минерално стъкло (слънчеви очила) и износен материал за ветроходни спинакер платна (чанти за почистване).
Новите материали и революцията в рециклирането
Миналата година Kia подписа спорзумение за седемгодишно сътрудничество в глобален мащаб с The Ocean Cleanup - организация с нестопанска цел, която разработва и внедрява в широка практическа употреба на различни методи и технологии за почистване на световния океан от вредните пластмасови отпадъци. Събраните от The Ocean Cleanup количества пластмаса се включват в производството и цялостната корпоративна верига за генериране на стойност на Kia.
Kia предприема и активни действия зв насока оползотворяване на възобновяемите ресурси и включване на по-екологични материали в продуктите на марката. Част от този план е постепенното изключване на естествената кожа с животински произход и прилагането на десет определени екологично устойчиви материали и компоненти в интериора, както и непрекъснатата изследователска и развойна дейност в областта на новите материали на биологична основа.
Интериорът на новия Kia EV9 например предлага различни природосъобразни материали като изработената от BIO PU (био-полиуретан) кожа, а в много от компонентите във вътрешното пространство са използвани рециклирани полимерни материали. Текстилните материи и подовите постелки, създаващи уют и усещане за първокласно качество също са изработени от рециклиран PET и изоставени риболовни мрежи.
Kia вижда ясна основа за синергийни ефекти между природосъобразните водни спортове и устойчивата мобилност на новия Kia EV9, който е идеалното превозно средство за дейности на открито. Включената в оборудването на новия модел технология V2L (Vehicle-to-Load) дава възможност за захранване за външни електрически консуматори и къмпинг оборудване, а типичният за SUV моделите свободолюбив характер е перфектен за всякакви приключения сред природата.
# # #
Kia (www.kia.com) е глобална марка за мобилност с визия за създаване на решения за устойчива мобилност за индивидуални, групови и обществени потребители по целия свят. Основана през 1944 г., компанията Kia предоставя решения за мобилност повече от 75 години. Със своите 52 000 служители по целия свят, присъствие на повече от 190 пазара и производствени съоръжения в 6 държави, днес компанията реализира приблизително 3 млн. автомобила годишно. Kia е лидер в популяризирането на електрифицирани и акумулаторни електрически превозни средства и разработва гама от услуги за мобилност, насърчавайки милиони хора по света да се възползват от най-добрите начини и технологии за мобилност. Официалното мото на марката – „Движение, което вдъхновява“ („Movement that inspires”) отразява ангажимента на Kia да вдъхновява потребителите чрез своите продукти и услуги.