Новини

picture

Kia представя своята дизайнерска философия „Единство на противоположностите” по време на 2023 Milan Design Week


Kia представя дизайнерската философия на марката „Единство на противоположностите” („Opposites United“) в рамките на тазгодишното издание на прочутата Седмица на дизайна в Милано. Посетителите и участниците в събитието ще имат възможност да се запознаят с принципите на стилистичната философия, отразяваща съчетанието на контрастни по своята природа качества и намираща основа на синергия между противоположни по същността си концепции. „Единството на противоположностите” ще бъде илюстрирано в поредица от произведения на изкуството, които ще бъдат включени в експозицията на Museo della Permanente в Милано в периода 17 – 23 април.

Темата на изложбата „Единство на противоположностите” отразява есенцията в дизайнерската философия на Kia, която черпи вдъхновение от контрастите, които откриваме в живата природа и човешкото общество. Завладяващите мултимедийни арт инсталации ще бъдат демонстрирани в седем от изложбените зали, предоставяйки на посетителите възможността да се запознаят и почувстват стилистичните виждания на Kia за новата епоха на устойчива мобилност чрез произведенията на изкуството под формата на картини, звук и пластика.

Художествената експозиция, която осъществи световната си премиера на събитието Гуангджу Дизайн Биенале в Южна Корея през 2021г. и веднага получи одобрението на изкуствоведите, ще включва също пространство за провеждане на различни събития със сцена и форум за дискусии. Именно тук, водещите фигури в определянето на насоките в развитието на дизайна на марката в лицето на ръководителя на Kia Global Design Center Карим Хабиб, директорите на Kia Next Design Group и Kia Next Design Interior Group Teкоун Ким и Йохен Песен, както и шефът на Kia Europe Design Center Грегъри Гийом, ще разкрият повече подробности за инсталацията „Единство на противоположностите” („Opposites United“) и ще бъдат на разположение за въпроси  относно визията на Kia по отношение на дизайна.

„Надяваме се, че тази изложба ще демонстира насоките в дизайна на Kia и ще отрази по оригинален начин нашите основни стилистични ценности, както и ангажимента към нашите клиенти”, сподели изпълнителният вицепрезидент и ръководител на Kia Global Design Center Карим Хабиб.

Пет основни принципа в дизайна

Философията за „Единство на противоположностите” се гради на пет основни принципа в дизайна, всеки от които ще получи специално пространство за изява като част от изложбата - „Природна смелост“, „Разумна радост“, „Прогресивна мощ“, „Жива технология“ и „Спокойно напрежение“.

Посетителите ще бъдат посрещани в специално обособена зала, в която се демонстрира цялостната концепция на изложбата. Публиката ще получи възможност за интуитивно съпреживяване на идеята за „Единство на противоположностите” в своеобазното архивно пространство, запечатало накратко основните етапи от процеса на подготовка на изложбата. Следващата спирка за посетителите е в т.нар. „Opposites Lobby” -  пространство с послание, което дава възможност на незапознатите с дизайнерската философия на Kia, да почувстват по-интуитивно основната концепция на „Единство на противоположностите”.

След като преминат през лобито на експозицията, посетителите могат да се запознаят с петте пространства, всяко от които представя един от петте основни принципа в дизайна на марката. Нещо повече, всеки един от дните на седмицата ще бъде посветен на един от тези пет ключови принципа.

Ден първи – „Bold for Nature”

Природната смелост се основава на взаимодействието с природата, въплътено в детайли, форми и пропорции, които се откриват както в природата, така и в човешкото общество. Този принцип в дизайна създава органични и едновременно с това технологични структури и покрития в интериора на автомобила. Въшният дизайн се характеризира с комбинация от ясни и семпли линии, и внушителни, непрекъснато променящи се повърхности. Пространството, посветено на принципа „Bold for Nature” излъчва обещание за хармония на фона на мащабни природни картини, от които придобива знания и черпи основните си мотиви. Тази творба е своеобразно послание към публиката, което я мотивира да преследва смело красотата, проявявайки уважение към всичко в природата. Сред лекторите ще бъдат критикът в сферата на дизайна Алис Роусторн и философът Тимъти Мортън, а вечерното музикално изпълнение ще бъде дело на създателя на електронна музика „Pantha du Prince”.

Ден втори – „Joy for Reason”

Разумната радост се фокусира върху преживяванията, възпламеняващи искрата на радостта, които влияят върху усещането и атмосферата в бъдещите модели на Kia. Дизайнът на бъдещето под мотото „Joy for Reason” ще обедини емоционалното и рационалното в автомобили, способни да формират настроението на пътниците, осигурявайки им отдих и вдъхновение. Той ще има съществен принос и за възприемането на нови органични материали и по-смели цветове, изразяващи младежки и игриви чувства.

Пространството, отделено на принципа „Joy for Reason” отразява стремежът на Kia Design да превърне и най-обикновените преживявания в неочаквани радостни спомени. Своите мисли по тази тема ще споделят основателят на радио NTS Феми Адейеми и диригентът на оркестъра на Санта Чечилия Даниел Хардинг, а в класическия вечерен спектакъл ще вземат участие артисти от състава на миланската Ла Скала.

Ден трети – „Tension for Serenity”

‘Напрежение’ между противоположности и творчески контрасти. То отдава дължимото на стилистичното равновесие, родено от срещата на две противоположни сили. Приложен в автомобилния дизайн, този принцип създава предпоставки за поразителни стилистични концепции, които използват ярки, високотехнологични детайли за създаване на напрегнати повърхности и е в основата на една хармонична, ориентирана към бъдещето дизайнерска визия.

Пространството „Tension for Serenity” се изпълва със спокойствие чрез съзвучието и хармонията на границите на всички конфликти и срещи на противоположни явления. Сред лекторите са дизайнерът Бетан Лора Ууд и кураторът в сферата на дизайна Марко Саммикели, а за вечерното изпълнение ще се погрижи певецът и текстописец Alewya.

Ден четвърти – „Technology for Life”

‘Технологията за живота’ обхваща сферата на новите технологии и иновативни решения за развитие на положителното взаимодействие между човека и машините. То не се съсредоточава толкова върху самите устройства, колкото върху начина, по който хората ги използват, повдигайки завесата над бъдещите модели на марката, които ще бъдат в състояние да предложат следващо поколение потребителско преживяване UX (User Experience). То ще бъде постигнато посредством нововъведения в дизайна и технологично усъвършенстване на светлините, усещането за пространство и свързаността в автомобила, спомагайки за чувството на още по-тясна връзка между клиентите на марката и техните автомобили.

Пространството „Technology for Life” е изпълнено с високотехнологично съдържание, знания и опит, натрупани в процеса на работа в Kia Design. Всички те отразяват ангажимента на Kia да се превърне в доверен партньор, който спомага за формиране на важни житейски спомени. Сред лекторите тук ще бъдат писателят Пр. Хелън Хестър и продуцентът, актьор и редактор Карло Антонели. Вечерните изпълнения ще включват електронна музика на Talpha и видео пърформънс на Nic Panorama.

Ден пети – „Power to Progress”

И не на последно място, прогресивната мощ отразява енергията за движение напред, устремно и нагоре. По отношение на дизайна това означава надграждане на основата на утвърдените силни страни на марката. С използването и развитието на уменията и експертния опит, усвоени през актуалния, воден от дизайна етап от трансформацията на Kia, стилистиката и компановката на бъдещите продукти на марката ще продължат да се развиват. Дизайнът на следващите модели ще се основава на опита и творческата енергия за създаването и усъвършенстването на нови дизайнерски решения.

Зоната „Power to Progress” ще илюстрира как да търсим и намираме щастие за всяко човешко същество чрез постигане на хармония между нашите цели, природата и личните преживявания. Сред лекторите са кураторът Андреа Лисони и философът Емануеле Кочиа. Вечерните изпълнения ще включват изяви на музиканта, звуков дизайнер и барабанист Missing Ear, продуцентът на попмузика Mohwake и диджеят на електронна музика Afro Deutsche.

Разрешаване на предизвикателствата на днешния ден с визия за утрешния

Философията „Единство на противоположностите” („Opposites United“) е нещо много повече от съвременен подход към автомобилния дизайн. Той представя отношението на Kia към промяната – справяне с днешните предизвикателства по отношение на мобилността с ясна визия за утрешния ден. За Kia това означава пазарна премиера на 15 нови BEV (Вattery Еlectric Vehicles - електромобили, захранвани изцяло от акумулаторни батерии) в периода до 2027г., усъвършенстване и надграждане на инфоразвлекателните технологии за по-добро потребителско усещане и постигане на неутрален въглероден отпечатък до 2045г.

По пътя към електрификацията на автомобила, тези смели и революционни нововъведения ще бъдат въплътени в дизайна на модели на Kia като първия специално създаден електрически модел на марката EV6 и наскоро представения EV9.

Стратегия за екологично устойчив дизайн – полагане на основите на един непорочен кръговрат

Освен водещия философски принцип „Единство на противоположностите” („Opposites United“), бъдещият дизайн на Kia ще включва и новата стратегия на компанията за екологично устойчив дизайн. Тази инициатива съдържа три етапа и очертава начините за подобряване на екологичната устойчивост на материалите, използвани в автомобилното производство на компанията:

·         Първата мярка отразява мотото „Без кожа“. На практика това означава, че Kia ще прекрати напълно употребата на кожа от животински произход във всичките си бъдещи продукти. Замяната на естествената и PVC кожа с рециклирани материали ще намали значително употребата на отровни химикали, както и количествата на въглеродните емисии в производствения процес.

·         Втората мярка отразява стремежа към употреба на „10 задължителни екологично устойчиви елемента“. Тази стъпка определя базов набор от десет екологично устойчиви и природосъобразни материали (рециклирани, органични или биоразградими), които ще се превърнат в неразделна част от всички бъдещи модели на Kia.

·         Третата мярка означава „Био производство“ и включва амбициозната цел за разработка на нови материали на биологична основа за използване в автомобилното производство. Вече се провеждат успешни изпитания с  мицел, който формира кореновата структура на гъбите, като в тази насока Kia ще си сътрудничи с различни стартъп компании и изобретатели, и ще инвестира в научноизследователска и развойна дейност за отглеждане на нови суровини и материали за използване в своите автомобили.

Kia вече разполага с богати традиции във внедряването на екологично устойчиви материали в своите продукти. Началото в тази насока бе положено с използването на биопластмаса и биовлакна от захарна тръстика при второто поколение на Soul EV през 2014г., а в момента екологичните материали в гамата на Kia варират от природосъобразно обработената естествена кожа и нейни „веган” алтернативи до рециклирани пластмасови отпадъци и включват дори вторични суровини, получени от рециклирането на извлечени от океана остатъци от рибарски мрежи.

„В Kia отлично знаем, че не е достатъчно да създаваме автомобили без локални емисии – нашата цел е да повишим екологичната устойчивост във всяка фаза от производството и експлоатационния живот на нашите продукти“, подчерта отговорният за интериорния дизайн вицепрезидент Йохен Песен. „Това включва използването на нетоксични и биоразградими материали в нашите автомобили.“

Технологии – откриване на прости решения за сложните задачи

Технологичният прогрес разкрива нови възможности по отношение на дизайна и това води до качествено по-добро потребителско усещане. Обединената мощ на иновациите, технологиите и дизайна може да се впрегне в намирането на прости решения за сложните проблеми. Така например, специално разработената за BEV моделите на марката технологична платформа E-GMP (Electric Global Modular Platform) позволява конструирането и производството на превозни средства с плосък под и компактни задвижващи модули, прекроявайки изцяло традиционната конструктивна архитектура на автомобила и преобразявайки по неповторим начин неговия интериор - от кабина,  предназначена за шофиране, до свободен обем, проектиран като пространство за отдих и забавления. Друг пример в тази насока е GEONIC - триизмерен хибриден материал, отличен с престижната награда за дизайн iF Award 2022, който се използва в EV6. GEONIC е проста, но технологично комплексна нова техника за внедряване в производството на новаторски подходи в интериорния дизайн на автомобила, които да позволят формиране на различна като настроение атмосфера при различни нива на оборудване.

„Kia създава интериорно пространство за водача и неговите спътници, отговаряйки на нуждите и изискванията на съвременната мобилност, но едновременно с това гледа напред към бъдещето и автономното движение“, посочи Карим Хабиб. „Нашата цел е да създадем пространство с позитивно излъчване, в което хората да се чувстват удобно, спокойно и като у дома си. Ние не продаваме автомобили – ние предлагаме изживяване.“

# # #

Kia (www.kia.com) е глобална марка за мобилност с визия за създаване на решения за устойчива мобилност за индивидуални, групови и обществени потребители по целия свят. Основана през 1944 г., компанията Kia предоставя решения за мобилност повече от 75 години. Със своите 52 000 служители по целия свят, присъствие на повече от 190 пазара и производствени съоръжения в 6 държави, днес компанията реализира приблизително 3 млн. автомобила годишно. Kia е лидер в популяризирането на електрифицирани и акумулаторни електрически превозни средства и разработва гама от услуги за мобилност, насърчавайки милиони хора по света да се възползват от най-добрите начини и технологии за мобилност. Официалното мото на марката – „Движение, което вдъхновява“ („Movement that inspires”) отразява ангажимента на Kia да вдъхновява потребителите чрез своите продукти и услуги.