KIA ПРЕДСТАВЯ НОВА ФИЛОСОФИЯ В ДИЗАЙНА НА МАРКАТА И СНИМКИ НА EV6

Обратно

Днес Kia Corporation представи екстериорни и интериорни изображения на EV6 – първият захранван изцяло с акумулаторни батерии BEV (Battery Electric Vehicle) електромобил на марката, преди официалната му световна премиера на 30-ти март тази година.

 

EV6 е създаден в съответствие с новата философия „Opposites United” („Единство на противоположностите”) в дизайна на марката, вдъхновена от контрастите в природата и човешкото общество. Централно място в новата философия заема новата визуална идентичност с контрастни комбинации от ясно очертани стилистични елементи и пластични форми.

 

Новият модел прави впечатление със своя характерен, вдъхновен от кросоувър стила дизайн и е конструиран на основата на новата глобална модулна платформа за електромобили E-GMP (Electric-Global Modular Platform) на марката. EV6 е първият BEV модел на Kia, чието оформление е повлияно от новата философия в дизайна, която отразява промяната на фокуса на Kia към електрификацията.

 

„В качеството си на първия BEV модел на Kia, EV6 е ярък пример за хуманистичен, прогресивен дизайн и наелектризираща мощ. Вярваме, че EV6 е наистина завладяващ модел, подходящ за новия пазар на електромобили”, заяви Карим Хабиб, старши вицепрезидент и ръководител на Глобалния център за дизайн на марката. „При EV6 се стремихме да създадем характерен и въздействащ дизайн, който да съчетае изискани, високотехнологични елементи и изчистени, богати обеми, предоставяйки обширно пространство във формата на футуристичен електрически модел.“

 

Opposites United – новата философия в дизайна на всички бъдещи модели на Kia 

Философията на дизайна под мотото Opposites United, който отбелязва своя дебют при новия EV6 ще остави отпечатък върху дизайна на всички бъдещи модели на марката Kia. Tази философия се основава на пет ключови опорни точки - „Природна смелост“, „Разумна радост“, „Прогресивна мощ“, „Жива технология“ и „Спокойно напрежение“.

 

Природна смелост се основава на взаимодействието с природата, въплътено в детайли, форми и пропорции, които се откриват както в природата, така и в човешкото общество. Тази опорна точка в дизайна създава органични и едновременно с това технологични структури и покрития в интериора на автомобила. Екстериорът се характеризира с комбинация от ясни и семпли линии, и внушителни, непрекъснато променящи се повърхности.

 

Разумна радост се фокусира върху усещането и атмосферата в бъдещите модели на Kia. Дизайнът на бъдещето ще обедини емоционалното и рационалното, създавайки автомобили, които могат да влияят на настроението на пътниците, осигурявайки им отдих и вдъхновение. Той ще има своя принос и за възприемането на нови органични материали и по-смели цветове, изразяващи младежки и игриви чувства.

 

Прогресивна мощ стъпва на основата на утвърдените силни страни на марката. С използването и развитието на уменията и експертния опит, усвоени през актуалния, воден от дизайна етап от трансформацията на Kia, стилистиката и компановката на бъдещите продукти на марката ще продължат да се развиват. Дизайнът на следващите модели ще се основава на опита и творческата енергия за създаването и усъвършенстването на нови дизайнерски решения.

 

Жива технология обхваща нови технологии и иновации за развитие на положителното взаимодействие между човека и машините. Посредством дизайна, технологичните нововъведения и усъвършенстването на осветлението, усещането за пространство и свързаността, бъдещите модели на марката ще могат да предложат следващо поколение потребителско преживяване UX (User Experience) и ще помогнат на клиентите на марката да се почувстват по-тясно свързани със своите автомобили.

 

Спокойно напрежение стимулира напрежението между противоположностите и творческите контрасти и отдава дължимото на стилистичното равновесие, родено от срещата на две противоположни сили. Този принцип създава предпоставки за вдъхновяващи дизайнерски концепции, които използват остри, високотехнологични детайли за създаване на разчупени повърхности и е в основата на една хармонична, ориентирана към бъдещето дизайнерска визия.

 

“Желанието ни е продуктите на марката да предизвикват спонтанно и естествено преживяване, което да направи ежедневието на нашите клиенти по-приятно и полезно. Нашата цел е да придадем физическа форма на духа на нашата марка, създавайки оригинални, иновативни и вълнуващи електрически превозни средства. Идеите на нашите дизайнери и целта на марката сега са по-тясно свързани от когато и да било преди, поставяйки потребителите в центъра на това, което правим и отчитайки тяхното влияние върху всяко решение, което вземаме”, добави Карим Хабиб.

 

Повече подробности за философията „Opposites United” се разкриват във филма на Kia, представящ основите на новия дизайн: https://www.youtube.com/watch?v=gqrfx2GzOYE

 

Екстериор – ориентирана към бъдещето стилистика на електромобил с характерни високотехнологични детайли 

Дизайнът на екстериора на EV6 е мощно отражение на принципа „Мощ за прогрес“. Демонстрирайки еволюцията на силните страни на марката в областта на дизайна, EV6 представлява кулминация на уменията и опита, събрани по време на водената от дизайна трансформация на Kia, която хвърля поглед към бъдещето и отвъд него.

 

Характерно оформените дневни светлини отпред подчертават елегантния и модерен външен вид на новия модел. Те са част от темата „Digital Tiger Face” следващата стъпка в развитието на дизайна, пренасяаща духа на типичната за Kia предна решетка „Tiger Nose Grille” в новата ера на електромобилите. Дизайнът на предните светлини включва и динамичен „преливащ” профил на мигачите, а разположеният под тях тесен отвор за въздух създава визуално впечатление за повече широчина на предната част на новия модел, подчертавайки високотехнологичното му излъчване. Като част от аеродинамичната оптимизация на предната част, въздушният поток  се насочва през и под равния под на каросерията за постигане на оптимална обтекаемост.

 

Страничният профил демоснтрира вдъхновена от кросоувър моделите естетика в дизайна в модерен, изискан и аеродинамичен стил. Това внушение контрастира с острите очертания на линиите и високотехнологичните детайли, създавайки приятно  усещане за динамика в дизайна на EV6. Силно изнесеното назад челно стъкло излъчва решителност, докато самоуверено изпъкващите мускули в областта на задните калници придават обем. Характерната линия в силуета преминава в долната част на вратите и се извива плавно нагоре към арките на задните калници, издължавайки визуално страничния профил на каросерията.

 

Оформлението на задната част отразява стремежа за постигане на върхови аеродинамични характеристики и прави впечатление със скосените задни колони на покрива с блестящи в черно вложки, които се явяват визуално продължение на  стъклата на прозорците. Над тях се откроява спойлерът на покрива, който насочва въздушния поток надолу към разположения над горния ръб на атрактивните задни светлини изпъкнал долен спойлер.

 

EV6 е резултат на обединените усилия на стилистите от трите студия в глобалната дизайнерска мрежа на Kia в Намянг (Южна Корея), Франкфурт (Германия), и Ървайн (Калифорния, САЩ).

 

Вътрешният дизайн – модерен и просторен интериор за новата ера на електромобилите 

Типично за настъпващата ера на електромобилите, ограниченията във вътрешния дизайн остават в миналото благодарение на платформата за електромобили E-GMP на Kia, която дава възможност за увеличено пространство в сравнение с предходните модели с електрическо задвижване на марката, използващи технологичната архитектура на конвенционалния модел. Вътрешният дизайн на EV6 се отличава с интелигентно и иновативно оползотворяване на вътрешните обеми, създавайки неповторимо усещане за пространство и удоволствие от шофирането.

 

Един от най-впечатляващите елементи в новия интериор е високотехнологичният и извит плавно и без прекъсвания аудиовизуален и навигационен AVN (Аudio Visual and Navigation) екран с висока разделителна способност. Семплата стилистика на  оформлението на широкия извит екран и тясната форма на арматурното табло създават усещане за откритост и свобода в интериора. Простирайки се от волана до централната част, екранът включва блок с контролни прибори в зоната пред водача и модул с инфоразвлекателната и навигационната система в областта над централната конзола. Широчината на екрана създава завладяващо визуално изживяване за водача, докато изчистеният стил с минимален брой физически бутони предлага успокояващо шофиране.

 

В зоната под AVN екрана, пътуващите могат да контролират настройките на HVAC (отопление, вентилация и климатизация) със сензорни „бутони“, а под този панел таблото се извива с наклон напред, създавайки усещане за простор и открито пространство за водача и неговия спътник на предната седалка.

 

Седалките са с изящни, леки и съвременни форми, които в съчетание с тапицериите от модерни, визуално привлекателни и издръжливи материи от рециклирани полимери създават още по-добре изразена свобода и простор в купето.

 

EV6 ще отбележи своята официална премиера по-късно този месец в рамките на специално онлайн събитие.

 

Kia Motors Corporation (www.kia.com) е глобален мобилен бранд, чиято основна цел е създаването на устойчиви решения за мобилност за потребители, общности и общества по целия свят. Основана през 1944г. Kia предоставя решения за мобилност повече от 75г. С 52 000 служители по света, дистрибуторска мрежа в над 190 държави и производствени бази в 6 страни, днес компанията произвежда над 3 милиона автомобила годишно. Kia оглавява популяризирането на електрифицирани превозни средства и развива все по-широк набор от мобилни услуги, насърчавайки милиони хора по света да използват най-добрите начини за придвижване. Новият бранд слоган на Kia - ‘Movement that inspires’, олицетворява целта на компанията да вдъхновява потребителите чрез нови продукти и услуги, и всяко преживяване с марката.

 

Последни новини
08 06

ИЗЦЯЛО НОВИЯТ SPORTAGE ДЕМОНСТРИРА НОВИ СТАНДАРТИ СЪС СВОЯ...

Kia Corporation представи първите официални снимки на зашеметяващия изцяло нов Sportage – модерен SUV, вдъхновяващ клиентите на марката с прецизното изпълнение на вътрешното пространство и екстериорния дизайн. За първи път в 28-годишната история на модела през месец септември Kia Europe ще представи специално предназначена за европейските пазари версия на Sportage.
още
31 05

КИА ПОКАЗА ИЗОБРАЖЕНИЯ НА ИЗЦЯЛО НОВИЯ SPORTAGE

Киа представи изображения на изцяло новия Sportage – пето поколение на най-популярния SUV модел на марката. С планиран дебют в Корея през юли тази година, новият Sportage е разработен с внимание към всеки детайл, така че да зададе нови стандарти за качество и дизайн в своя сегмент – усъвършенстван екстериорен и интериорен дизайн, модерни технологии за свързаност и високоефективни двигатели. През септември, за първи път в 28г. история на модела, Киа Европа ще лансира европейска версия на бестселъра.
още
26 05

KIA EUROPE И UBER ОБЯВЯВАТ ПАРТНЬОРСТВО В ЕЛЕКТРИЧЕСКАТА МОБИЛНОСТ

Kia Europe и Uber обявиха началото на ключово партньорство в електрическата мобилност, което ще ускори въвеждането на авангардни електрически автомобили с нулеви емисии, захранвани с акумулаторни батерии (BEV) в Европа.
още
12 05

Kia EV6 – интериорът предлага цялостнo и интуитивнo преживяване,...

Изцяло новият Kia EV6 представя гама от усъвършенствани технологии, предназначени да вдъхновят водача и да осигурят цялостно потребителско преживяване на борда на новия модел. Интуитивните и лесно достъпни системи за комуникационна свързаност, информация и разширена реалност допълват преживяването за водача, като намаляват предпоставките за разсейване и подобряват сетивните възприятия.
още