HYUNDAI MOTOR GROUP ПРЕДСТАВИ ВИСОКОТЕХНОЛОГИЧНАТА ПЛАТФОРМА E-GMP

Обратно

Hyundai Motor Group представи своята нова електрическа глобална модулна технологична платформа (E-GMP), създадена специално за използване в електрически превозни средства с акумулаторни батерии – BEV (Battery Electric Vehicle). Новата технологична разработка бе показана за първи път онлайн вчера по време на събитието „E-GMP Digital Discovery“. В бъдеще платформата ще се използва като технологична основа на  следващото поколение BEV модели на компанията.

 

Събитието бе излъчено в глобалната мрежа на официалния канал на Hyundai Motor Group в YouTube, както и на канала Channel Hyundai – глобална онлайн платформа за споделяне на съдържание.

 

От 2021г., новата E-GMP платформа ще се използва за технологична основа на поредица нови BEV модели, сред които първият BEV модел на KIA Motors Corporation, който ще бъде представен през 2021г., както и на множество други нови модели с изцяло електрическо задвижване.

 

E-GMP е проектирана специално за използване в BEV и предоставя различни специфични предимства в сравнение със съществуващите платформи на Hyundai Motor Group, които са проектирани предимно за използване на двигатели с вътрешно горене. Сред предимствата на електрическата платформа E-GMP са повишената гъвкавост в процеса на развойната дейност, отличните динамични характеристики на базираните на нея модели, увеличеният автономен пробег, подобрените функции за безопасност и увеличеното вътрешно пространство за пътници и багаж.

 

„Към момента нашите BEV модели с предно предаване от марките Hyundai и KIA вече са сред най-ефективните представители на своите пазарни сегменти,“ отбеляза Алберт Бирман, президент и ръководител на отдела за научноизследователска и развойна дейност в Hyundai Motor Group. „С новата платформа E-GMP, използваща концепция със задно предаване, ние разширяваме водещата си технологична позиция в пазарни сегменти, където клиентите търсят отлична динамика на пътя и изключителна енергийна ефективност.”

 

„E-GMP бележи кулминацията на серия от дългогодишни изследвания и разработки и обединява в себе си нашите най-модерни технологични решения. Убеден съм, че тази новаторска платформа ще допринесе за развитието и укрепването на нашата гама от BEV модели“, сподели Файез Абдул Рахман, старши вицепрезидент на Центъра за разработка на автомобилна архитектура на Hyundai Motor Group.

 

Повишаване на гъвкавостта на развойната дейност чрез използване на модулни и стандартизирани решения

 

Новата платформа E-GMP намалява сложността на конструктивната архитектура чрез прилагане на модулни и стандартизирани решения, позволявайки бърз и гъвкав процес на разработка на продукти, които могат да бъдат използвани и внедрявани в производството на по-широк спектър от автомобилни разновидности и пазарни сегменти - седани, SUV и CUV. В допълнение гъвкавостта на развойната дейност ще улесни задоволяването на новите и различни изисквания на клиентите по отношение на динамичните показатели на автомобилите. Така например, базиран на новата платформа спортен модел ще бъде в състояние да се ускори за по-малко от 3,5 сек от 0 до 100 км/ч и да постигне максимална скорост от 260 км/ч.

 

E-GMP ще бъде много ефективно средство за разгръщане и укрепване на лидерските позиции на Hyundai Motor Group в сферата на електрическата мобилност (EV), тъй като ще позволи на компанията да разшири своята гама от електромобили за относително кратък период от време чрез предимствата на модулните и стандартизирани решения.

 

Създадена за осигуряване на динамика, безопасност и обширно вътрешно пространство

 

Новата платформа E-GMP е проектирана с цел да осигури по-добро поведение в завой и по-висока стабилност при движение с висока скорост на електромобилите, в които ще бъде използвана. Тези предимства се дължат на оптималното разпределение на теглото между предния и задния мост, прилагането на компановъчна схема, която позволява постигане на нисък център на тежестта благодарение на ниското разположение на акумулаторната батерия и оползотворяването на заеманото преди от двигателите с вътрешно горене пространство с използване на подходящи тягови електродвигатели.

 

Високооборотният електромотор повишава значително динамичните показатели на електромобилите на платформата E-GMP. 5-звездната схема на задното окачване, която обикновено се използва при автомобили от средния и висок пазарен сегмент, както и първия в света интегрален задвижващ мост IDA (Integrated Drive Axle), при който лагерите на главините са комбинирани с полуосите, предаващи въртящия момент към колелата, подобрява комфорта на возене и едновременно с това повишава стабилността на пътното поведение.

 

При новата платформа безопасността на акумулаторната батерия се осигурява чрез предназначена специално за целта отделна структура, изработена от свръхвисокоякостна стомана, допълнена с разположени около нея елементи от горещо формована стомана, които също допринасят за повишаване на устойчивостта. Енергията от евентуален сблъсък може да бъде неутрализирана ефикасно благодарение на предвидените за целта деформационни зони в структурата на каросерията и подовата платформа, чрез контурите за ефективно отвеждане на натоварването, както и с помощта на стабилно свързаната с каросерията на автомобила централна част на акумулаторния комплект.

 

Освен това, чрез структурното укрепване на опорната секция от каросерията в зоната пред арматурното табло, инженерите са успели да намалят значително енергията от сблъсъка, способна да проникне до силовата електроника и акумулаторната батерия. Разпределението на натоварването вследствие на сблъсъка от страна на структурата в областта на предните странични колони на покрива на свой ред предотвратява нежеланите деформации на пътническата клетка.

 

Внедряването на новата E-GMP платформа ще спомогне и за увеличаване на вътрешното пространство чрез възможността за осъществяване на компановка с дълго междуосие, къси предни и задни надвеси, и малка по обем секция на арматурното тегло. С разположената в подовата част на каросерията акумулаторна батерия, E-GMP позволява формиране на равен под на купето, с което се осигурява повече място за краката на пътниците и свобода за различни конфигурации на предните и задни седалки.

 

Разположеният между предния и задния мост акумулаторен комплект сам по себе си е системата с най-висока енергийна плътност, създавана някога от Hyundai Motor Group. Това високо постижение се дължи отчасти на повишената ефективност на охлаждането в резултат на новата, отделна структура на охлаждащия блок, която дава възможност за постигане на по-компактни размери на акумулаторния блок. Благодарение на увеличената с около 10% в сравнение с досега съществуващите технологични решения енергийна плътност, акумулаторните батерии при E-GMP са по-леки, могат да бъдат монтирани по-ниско в каросерията и така да освободят повече пространство за пътници и багаж.

 

Eфективна и мощна електрическа система

 

Новото компактно електрическо задвижване PE (Power Electric System) в състава на технологичната платформа E-GMP се състои от мощен тягов електродвигател, EV трансмисия и инвертор. Тези три компонента са интегрирани в един общ компактен модул и осигуряват изключително добри динамични показатели благодарение на възможността за увеличаване на максималните обороти на електродвигателя с до 70% в сравнение със съществуващите агрегати. Високооборотният двигател е по-малък по размери от другите електромотори, но осигурява сравнима производителност и е по-ефективен както като тегло, така и като обем на използваното пространство.

 

Стандартизираната акумулаторна система на свой ред може да бъде настроена за осигуряване на най-подходящите за модел от даден пазарен сегмент динамични показатели, за постигане на максимално продължителен автономен пробег или за удовлетворяване на други специфични за модела или пазарния сегмент потребителски изисквания.

 

Работата на тяговия електродвигател се управлява от инвертора и силовата електроника с полупроводникови елементи от силициев карбид (SiC). С помощта на този двигател ефективността на системата може да се повиши с около 2 до 3%, което на практика означава, че съответният електромобил може да измине приблизително 5% по-дълго разстояние с един и същи заряд на акумулаторната батерия.

Моделите на новата платформа E-GMP ще използват за основа задното предаване, но клиентите ще имат избор и на конфигурации с двойно предаване, като тези модели могат да бъдат оборудвани и с допълнителен електромотор. Системата за двойно предаване ще използва превключвател в състава на EV трансмисията, който ще контролира връзката между допълнителния двигател и предните колела и съответно ще избира режим на задно или на двойно предаване с цел оптимизация на енергийната ефективност. Този подход ще осигури оптимални нива на мощността и динамиката на пътя съобразно конкретните пътни условия и стил на шофиране.

 

Всички електромобили, разработени на основата на платформата E-GMP, ще използват комплекти от акумулаторни клетки в стандартизирани модули. Всеки модул ще бъде комплектован от стандартни клетки тип торбичка в различно количество в зависимост от изискванията на всеки конкретен модел.

 

Mулти- (800 V и 400 V) и двупосочно зареждане 

 

Повечето съществуващи в момента електромобили и инфраструктурата от бързозарядни станции осигуряват зареждане с капацитет от 50 кВтч до 150 кВтч за EV модели, оборудвани със системи с напрежение 400V, но в същото време развитието на инфраструктурата за 800V и 350 кВтч ще съкрати значително времето, необходимо за зареждане.

 

В пълно съответствие с тази тенденция, Hyundai Motor Group инвестира в развитието на IONITY – водещата европейска мрежа от бързозарядни станции, в качеството си на стратегически партньор и акционер. В мрежата на IONITY към момента работят 298 бързозарядни станции HPC (High-Power Charging), предлагащи заряден капацитет до 350 кВтч в непосредствена близост до магистралните отсечки в европейските страни. В периода до 2022г. компанията планира да увеличи този брой до 400 HPC зарядни станции, 53 от които се изграждат в момента.

 

Платформата E-GMP ще предложи стандартна възможност за зареждане с 800V и ще позволява зареждане с 400V без необходимост от използване на допълнителни устройства и преходници. Tази т.нар. „мултизарядна” система е първата по рода си в световен мащаб патентована технология, при която напрежението в електродвигателя и инвертора се покачва от 400 на 800V за осигуряване на необходимата за стабилен заряден процес съвместимост. Електромобилите (BEV), използващи новата платформа E-GMP, ще се отличават с максимален пробег от над 500 км с едно пълно зареждане на батерията в съответствие с изискванията на тестовата процедура WLTP (Worldwide Harmonized Light-duty Vehicles Теst Procedure). Oсвен това, на бързозарядна станция те ще могат да възстановят до 80% от заряда в рамките само на 18 минути и да заредят достатъчно енергия за изминаване на до 100 км за едва 5 минути.

 

За разлика от досегашните електромобили (BEV), способни да използват единствено еднопосочен заряден процес, зарядната система на E-GMP позволява значително по-добра гъвкавост. Новоразработеният вграден контролен модул на зареждането ICCU (Integrated Charging Control Unit) на E-GMP демонстрира значителен напредък в сравнение със съществуващите бордови зарядни модули OBC (On-Board Chargers), които по принцип позволяват електроенергията да протича в една единствена посока – от външния енергоизточник към автомобила. При новия ICCU модул e възможно използването на новата допълнителна функция V2L (Vehicle-to-Load), при която съхранената в акумулаторната батерия електроенергия може да бъде отдадена към мрежата без необходимост от използване на никакви допълнителни устройства. По този начин базираните на новата E-GMP платформа BEV модели ще могат да захранват различни електрически машини и други консуматори (110 / 220V) навсякъде и по всяко време. Системата може даже да се използва за зареждане на други електромобили.

 

Новата функция V2L може да осигури до 3.5 кВт електроенергия и да захранва средно голяма климатична инсталация и телевизор с диагонал на екрана 55 инча в продължение на до 24 часа.

 

Новата платформа E-GMP ще даде мощен тласък на бъдещия ръст в продажбите на електромобили в световен мащаб 

 

Hyundai Motor Group положи значителни усилия, за да бъде добре подготвена за новата ера на електрификация в сферата на автомобилостроенето. KIA Motors Corporation лансира своя първи масово произвеждан BEV модел Ray EV на пазара в Корея още през 2011г., а от 2014г. моделът се предлага като Soul EV и на световните пазари. През 2015г. групата приключи с внедряването на система за масово производство за всички видове електрифицирани автомобили – с хибридно задвижване HEV (Hybrid Electric Vehicle), с plug-in хибридно задвижване PHEV (Рlug-in Hybrid Electric Vehicle), електромобили, захранвани от  акумулаторни батерии BEV (Battery Electric Vehicle) и автомобили с горивни клетки FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle).

 

Новата платформа E-GMP ще даде мощен тласък на плановете на Hyundai Motor Group да представи общо 23 електромобила, от които 11 BEV модела, и да реализира на пазара над 1 милион BEV по целия свят в периода до 2025г. Като част от визията на Hyundai Motor Company за развитие в областта на BEV, през месец август 2020г. компанията лансира специализираната в областта на BEV електромобилите марка „IONIQ”, която до 2024г. ще представи три BEV модела - IONIQ 5, 6 и 7 в различни сегменти от автомобилния пазар.

 

Марката KIA също преминава през период на трансформация за електрическата ера, основаваща се на стретегическия „Plan S“ за развитие в средно- и дългосрочен план. През септември KIA обяви плановете си да увеличи дела на продажбите на BEV модели с 20% към 2025г. Наскоро компанията представи и ранни изображения на общо седем нови BEV модели, които ще бъдат представени последователно на пазара в периода до 2027г.

 

KIA Motors Corporation (www.kia.com) – производител на автомобили с високо качество – е основана през 1944г. и е най-старият корейски автопроизводител. Като част от Hyundai-Kia Automotive Group, КИА се стреми да се позиционира сред лидерите на световния автомобилен пазар. С 10-те си производствени бази в 5 страни КИА продава повече от 2,7 милион автомобила годишно и поддържа дистрибуторска мрежа в повече от 150 страни. Днес КИА има 48 000 служители и годишни приходи от 43 милиарда долара. Kia Motors е официален спонсор на Australian Tennis Open и официален партньор на FIFА – управителното тяло на FIFA World Cup. Мотото на КИА Моторс Корпорейшън “Силата да изненадваш” – олицетворява целта на марката постоянно да изненадва своите клиенти по цял свят с автомобилни иновации.  

Последни новини
30 03

KIA ПРЕДСТАВЯ EV6 – РЕВОЛЮЦИОНЕН МОДЕЛ ЗА ВДЪХНОВЯВАЩА ЕЛЕКТРИЧЕСКА...

Новият Kia EV6 демонстрира впечатляваща мощ с нулеви емисии, дълъг автономен пробег, бързо зареждане с мощност 800V и забележителен стил в пазарния сегмент на кросоувър и SUV автомобилите. EV6 e първият модел на Kia, конструиран върху технологичната основа на новатa, специално създадена платформа за захранвани изцяло с акумулаторни батерии електромобили BEV (Battery Electric Vehicle) на компанията.
още
09 03

КИА ПОКАЗА ПЪРВИ СНИМКИ НА EV6

Днес Kia Corporation показа снимки на EV6 – първият задвижван изцяло с акумулаторни батерии електромобил (BEV) на марката, конструиран на изцяло новата глобална електрическа модулна платформа (Electric-Global Modular Platform, or E-GMP) на Киа.
още
02 12

HYUNDAI MOTOR GROUP ПРЕДСТАВИ ВИСОКОТЕХНОЛОГИЧНАТА ПЛАТФОРМА E-GMP

Hyundai Motor Group представи своята нова електрическа глобална модулна технологична платформа (E-GMP), създадена специално за използване в електрически превозни средства с акумулаторни батерии – BEV (Battery Electric Vehicle). Новата технологична разработка бе показана за първи път онлайн вчера по време на събитието „E-GMP Digital Discovery“. В бъдеще платформата ще се използва като технологична основа на следващото поколение BEV модели на компанията.
още
17 09

CUV ОТ НОВО ПОКОЛЕНИЕ И ДВА 100% ЕЛЕКТРОМОБИЛА ЩЕ ДЕБЮТИРАТ НА...

По време на Автомобилен Салон София 2019 КИА ще представи новия кросувър XCeed. Моделът впечатлява с експресивен дизайн, стилен интериор, динамично и прецизно управление. Комбинацията от висок клас системи за сигурност, нови функции за свързаност и съвременни информационно-развлекателни системи характеризират XCeed като един от най-високотехнологичните модели в сегмента. Заедно с последното попълнение в гамата на марката, своята премиера ще осъществят 100% електромобили e-Niro и e-Soul.
още