КИА РАЗКРИВА ТЕХНОЛОГИЯТА НА БЪДЕЩЕТО – СОЛАРНО ЗАРЕЖДАНЕ НА ЕКОАВТОМОБИЛИ

Обратно

КИА Моторс обяви плановете си да представи технология за зареждане тип „соларен покрив“ за избрани модели на южно-кореския автопроизводител. Генериращите електричество соларни панели ще бъдат интегрирани в покрива или в предния капак на автомобила и ще подпомагат двигателя с вътрешно горене, хибридната система или батериите на електромобилите с допълнителна електрическа енергия, като намаляват разхода на гориво и увеличават пробега.  

 

Технологията за зареждане с помощта на слънчева енергия е разработена, за да подпомага основния задвижващ агрегат на превозното средство, удължавайки пробега с едно зареждане и редуцирайки емисиите на CO2. Системата ще има възможността да зарежда батериите на екологични електрически и хибридни автомобили, както и да подпомага автомобилите на двигател с вътрешно горене, като по този начин ще спомогне за подобряване на горивната ефективност.

 

Към момента са разработени три вида системи за зареждане от соларни покриви: първият вид е за хибриди, а технологията от второ поколение включва полупрозрачни покриви за автомобили, задвижвани от ДВГ. Третото поколение на технологията ще интегрира олекотен соларен покрив за електромобили, захранвани от батерии.

 

Системата от първо поколение, която ще бъде използвана за хибридни модели, е направена със структура от силициеви слънчеви панели, които са интегрирани в стандартния покрив на автомобила. Тази система може да зарежда батерията на 30 до 60% от капацитета й през деня в зависимост от метереологичните условия.

 

Втората генерация на системата с полупрозрачен соларен покрив ще бъде използвана за автомобилите на ДВГ – за първи път в света. Полупрозрачните панели могат да бъдат интегрирани в панорамен покрив, който позволява светлината да влиза в купето, като същевременно се зарежда акумулаторът на автомобила. Прилагането на системите за зареждане със слънчева енергия към автомобилите на ДВГ ще им помогне да отговорят на все по-строгите глобални норми, ограничаващи емисиите на CO2.

 

Системата от трето поколение в момента се намира в период на тестване. Тя е проектирана за имплементиране в покрива и предния капак на електрическите автомобили с акумулаторна батерия, за да бъде генерирано максимално голямо количество енергия за отдаване.

 

Обосновка на технологията

 

Системата за соларно зареждане се състои от слънчев панел, контролер и батерия. Тъй като панелът абсорбира фотоните от слънчевата светлина, той създава дупки (елементарни положителни заряди) в силициевите клетки. По този начин протича ток и се генерира електричество.

 

Когато е поставен слънчев панел с мощност 100W, той може да произвежда до 100Wh енергия (в идеални условия: на обяд през лятото, интензивност на радиацията 1000 W/m2). Контролерът разполага с Maximum Power Point Tracking (MPPT), която управлява напрежението и силата на тока, за да увеличи ефективността на електроенергията, събрана от слънчевия панел. Тази мощност се преобразува и съхранява в акумулатора или се използва за намаляване натоварването на алтернатора на автомобила, като по този начин се увеличава пробегът с едно зареждане.

 

„В бъдещите ни автомобили ще бъдат интегрирани различни видове технологии за генериране на електроенергия. Соларният покрив е първата от тези технологии и с него автомобилите вече няма пасивно да консумират енергия, а ще започнат да я произвеждат активно”, заяви отговорният за технологията Jeong-Gil Park, изпълнителен вицепрезидент на отдел „Инженеринг и дизайн” на Хюндай Мотор Груп. Това е вълнуващa еволюция за нас, разработване на технология за собствениците на автомобили, която ще им помогне да се превърнат от енергийни консуматори в производители на енергия".

 

KIA Motors Corporation (www.kia.com) – производител на автомобили с високо качество – е основана през 1944г. и е най-старият корейски автопроизводител. Като част от Hyundai-Kia Automotive Group, КИА се стреми да се позиционира сред лидерите на световния автомобилен пазар. С 10-те си производствени бази в 5 страни КИА продава повече от 2,7 милион автомобила годишно и поддържа дистрибуторска мрежа в повече от 150 страни. Днес КИА има 48 000 служители и годишни приходи от 43 милиарда долара. Kia Motors е официален спонсор на Australian Tennis Open и официален партньор на FIFА – управителното тяло на FIFA World Cup. Мотото на КИА Моторс Корпорейшън “Силата да изненадваш” – олицетворява целта на марката постоянно да изненадва своите клиенти по цял свят с автомобилни иновации. 

Последни новини
21 02

КИА ЩЕ НАЕЛЕКТРИЗИРА ПУБЛИКАТА В ЖЕНЕВА

КИА Моторс Европа ще представи изцяло нов прототип на електрически автомобил по време на автосалона в Женева. Разработен в дизайнерското студио на марката във Франкфурт, концептът е визуално олицетворение на посоката, в която поема компанията във вълнуващия свят на електрификацията.
още
14 02

НОВИЯТ ПРОЕКТ НА КИА ЩЕ РАЗКРИЕ ТЕНДЕНЦИИТЕ В РАЗВИТИЕТО НА...

КИА Моторс Европа се впуска в мисия ‘Електромобилност’ сред най-големите европейски пазари на електрифицирани автомобили. КИА ще осъществи иновационния проект в партньорство с компанията за изследване и консултиране в автомобилния сектор – World Shopper.
още
04 02

ОТНОВО ТРИУМФ ЗА КИА НА КОНКУРСА iF Design Awards

Три е отново щастливото число за КИА. След лансирането на трето поколение KIA Ceed, което се предлага в европейските автосалони на марката от септември миналата година, трите версии на модела: 5-врати, комби и шутинг брейк бяха отличени с iF награди за дизайн.
още
28 01

ДЪРЖАВНАТА КОМИСИЯ ПО СИГУРНОСТТА НА ИНФОРМАЦИЯТА ЗАКУПИ 15 МОДЕЛА...

КИА Моторс България, официален представител на корейския бранд, предаде 15 автомобила КИА на Държавната комисия по сигурността на информацията (ДКСИ). Моделите KIA Ceed SW 1,6 CRDi със 136 к.с. са оборудвани със системата на КИА за автоматичното управление на стабилността на превозното средство (VSM), която гарантира прецизно спиране и движение в завой, като регулира електронната система за контрол на стабилността (ESC); предупреждение за бдителността на водача (Driver Attention Warning); асистент за поддържане на траекторията в лентата на движение (Lane Keeping Assist); предупреждение при опасност от челен сблъсък (Forward Collision Warning) с асистент за избягване на евентуален челен сблъсък (Forward Collision-Avoidance Assist) и допълнително затъмняване на стъклата след В-колоната.
още