КИА Stinger 2018 СЪС СВЕТОВЕН ДЕБЮТ НА СЕВЕРНОАМЕРИКАНСКИЯ МЕЖДУНАРОДЕН АВТОСАЛОН

Обратно

На световното изложение, където обикновено преобладават премиери на американски автомобилни компании, КИА Моторс днес бе във фокуса на вниманието със световния дебют на изцяло новия КИА Stinger 2018. Пет местният спортен седан Stinger, призван да преосмисли сегмента, в който преобладават европейски автомобилни шедьоври, сега обещава да бъде най-бързия и най-луксозен автомобил в историята на компанията, която днес се намира сред лидерите в автомобилната индустрия. Предлаган с избор от двигатели и задвижващи конфигурации, както и с редица луксозни удобства, Stinger ще влезе в продажба на пазара в САЩ малко по-късно тази година, докато в Европа моделът се очаква до края на 2017 година. Цените на модела ще бъдат оповестени непосредствено преди пускането му в продажба.

 

Орт Хедрик, вицепрезидент Продуктово планиране, КИА Моторс Америка, споделя: “За разлика от всяка друга КИА досега, Stinger е автомобил-мечта за нас и днес тук, в Детройт, именно тази мечта се превръща реалност, след години на отдаденост и упорит труд от страна на вдъхновена група дизайнери, инженери и мениджъри от цял свят. От самото начало, което започва с GT-концепцията, през годините на усъвършенстване и фина настройка по време на тестовете на легендарната писта „Нюрбургринг“, дори най-малкият детайл е получил максимално внимание и грижа, а резултатът днес е направо зашеметяващ.”

 

Лесно разпознаваем като нов етап в еволюцията на предхождащата го концепция, дизайнът на изцяло новия КИА Stinger 2018 е разработен под прякото ръководство на Петер Шрайер и талантливия му екип от дизайнери във Франкфурт. Алберт Бирман, който оглавява отдела за тест и разработка на High Performance автомобили, и неговият екип в Южна Корея са се погрижили за оптималното управление на новия модел, тестван безкомпромисно на писта „Нюрбургринг“.

 

Всъщност кое определя автентичния грандтурер? Този въпрос е в основата на продължилото с години пътешествие, което започва с представянето на концепцията GT на автосалона във Франкфурт през 2011 г. И въпреки че през последните години всяко начинание на КИА в областта на дизайна е обосновано и целенасочено, критиците определяха съдбата на GT концепцията като неосъществима мечта на корейския бранд, популярен с производството на надеждни автомобили за масовия пазар. Концептуалната разработка обаче, запали въгленчета страст, които се разгоряха в пламък от вдъхновение в корпорацията и през последвалите пет години творческата искра се пренесе от сферата на въображението в реалността. 

 

Като горд представител на семейство КИА, дизайнът на Stinger се очакваше да бъде подчертано дързък, но и луксозен и сдържан; да постигне съвършения баланс между управление и поведение, да предостави безупречен комфорт на пасажерите, и в същото време да осигури достатъчно място за багаж. От този модел се очакваше да съчетава едновременно много качества, но на първо място да бъде автентичен грандтурер. Без съмнение Stinger отговори на всички очаквания!

  

Дизайн

 

Успешното изминаване на пътя от концепция до автомобил, готов за производство, несъмнено е изключително сериозно предизвикателство и затова Шрайер се спира на студиото във Франкфурт – ‘родното място’ на GT концепцията – където да даде живот на Stinger. “Истинският грандтурер, автомобил, с който изпитваш истинско удоволствие от шофиране на дълги разстояния, определено не залага само на мощността, твърдата динамика или агресивния стил, които често са за сметка на лукса, комфорта и елегантността“, отбелязва Грегъри Гийом, главен дизайнер на европейското подразделение на КИА Моторс. “Stinger няма нищо общо със стремежа да стигнеш пръв до дестинацията – този автомобил е създаден за самото пътешестване, за емоцията, за страстта.“

 

От силно изразителната предна част на автомобила, през стегнатия страничен силует, до символизиращата непоколебима мощ задна част на Stinger, струи атлетична увереност. От ключово значение за убедителното му присъствие на пътя са пропорциите на задния мост, удълженият преден капак и късият преден надвес, увеличеното междуосие за по-просторно купе, както дългият и подсилен заден надвес. Силуетът в съчетание с визуалния баланс на Stinger придава на автомобила изключителна елегантност и атлетичност.

 

Широката следа на предните и задни колела, заедно с вдлъбнатите контури на вратите, подчертават мощността и динамиката на Stinger. Фронталните въздуховоди, хрилете в калниците, плавната форма на шасито и интегрираният заден дифузьор, допълнително подчертават ефективната му аеродинамика. Моделът е с интегрирани четири овални ауспуха. Отличителната за КИА радиаторна решетка тип „тигров нос“ е умело вплетена между ефектните LED фарове.

 

Интериорът осигурява необходимото пространство за максимално удоволствие от шофирането, като в същото време изкушава пътниците да се насладят на несравним лукс и комфорт. Тапицерията е изработена от изключително висококачествена мека на допир, фина кожа, която покрива седалките с характерен дълбок контур. Шофьорската седалка допълнително е снабдена с активно дишаща облегалка и ергономични опори за максимална стабилност и оптимален комфорт.

 

В унисон с цялостния уверен облик на Stinger предното табло е разположено в удобна хоризонтална равнина. Централната конзола е интуитивно разделена на две специфично обособени зони: за управление на информационно-развлекателната система, разположена под голям цветен интерактивен сензорен екран, и регулиране на климатично-вентилационната система. На разположение на водача е масивният, облицован с кожа волан, както и индивидуалният навигационен компас с избор между аналогова и цифрова визуализация. Красиво оформените измервателни уреди се отличават с ефектни метални пръстени и червени стрелки.

 

Вдъхновените от аеронавтиката ефектни вентилационни отвори са разположени в предната и задната част на автомобила, а салонът е изпълнен с хромирани детайли, които допълват усещането за изискан стил. В същото време удълженото междуосие щедро осигурява предостатъчно място за краката на пътниците както отпред, така и отзад, докато ниската позиция на седене гарантира обширно пространство над главите на водача и всички пасажери.

 

Шаси

 

Първата визия на Алберт Бирман след назначаването му в КИА през декември 2014 г., е за автомобил, призван да съчетае своя поразително красив дизайн с изключително удобство и премиум усещане зад волана. „За мен Stinger е нещо много специално в семейството на КИА“, отбелязва Бирман. “Никой не очаква от КИА да представи автомобил, който изглежда именно по този начин и може да предизвиква такова удоволствие от шофирането. Тук виждаме един напълно различен модел.“

 

Изборът на основните производствени параметри на каросерията за Stinger е от съществено значение и затова инженерите на марката внимателно проучват многобройните си конкуренти. Междуосието от 2905 мм е по-голямо от това на Audi A4, Infiniti Q50, Lexus IS, BMW Серия 4 Gran Coupe и дори на Lexus GS или Mercedes-Benz CLS. Общата дължина от 4830 мм и ширина от 1870 mm на модела категорично надхвърлят параметрите на конкурентите в сегмента и гарантират много удобства в едно впечатляващо обширно пространство. Багажното отделение на Stinger е по-голямо от това на повечето представители в сегмента. Моделът разполага и с интелигентна система Smart Trunk за автоматично отваряне и затваряне капака на багажника.

 

Шасито на Stinger e изработено от 55% усъвършенствана високоякостна стомана, a изключителната му твърдост допринася за намаления шум, както и за ограничените вибрации и нискочестотни трептения на каросерията (NVH).  Stinger е оборудван с MacPherson предно окачване и многораменно задно окачване. 

 

Характеристиките на амортисьорите и управлението са приоритет при проектирането на автомобила и могат да бъдат модифицирани от водача чрез специалната система за електронно регулиране на окачването - Dynamic Stability Damping Control. Реагирайки адаптивно на действията на водача, в зависимост от условията на пътя и стила на шофиране, Stinger се отзовава максимално гъвкаво на всяка една ситуация, благодарение на системата, с която се омекотяват вибрациите от предния мост в съчетание с една още по-стабилна задна част на автомобила. От друга страна, при високи скорости стабилността се постига чрез втвърдяване на предните амортисьори и омекотяване на задните. Системата e достъпна чрез петте режима на управление: персонален, еко, спорт, комфорт и смарт.

 

Електрическият сервоусилвател на волана (R-MDPS) гарантира незабавна реакция благодарение на вграден електромотор на рейката на волана, което усъвършенства поведението му и намалява нежеланите вибрации. Настройката на твърдостта на волана се регулира чрез петте режима на управление.

  

Палитра от двигатели

 

Stinger се предлага с избор от 2 турбо мотора - 2,0 литров 4-цилиндров турбодвигател Theta II, който гарантира 255 к.с. при 6200 об./мин. Максималният въртящ момент от 353 Нм се достига при 1400 до 4000 об./мин. и 3,3 литров двигател Lambda II туин-турбо V6, който предоставя 365 к.с. при 6000 об./мин. и  максимален въртящ момент от 510 Нм при 1300 до 4500 об./мин. Stinger ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,1 секунди ипри максимална скорост от 269 км/ч.

 

КИА Stinger е оборудван с второ поколение 8-степенна автоматична скоростна трансмисия със задно предаване. Със своята премиера при луксозния седан K900, скоростната кутия е проектирана от КИА за адаптивно превключване и оптимална ефективност при разхода на гориво. С по-честото приложение в авиацията и при двигатели в състезателни автомобили, в този модел КИА за първи път залага на трансмисия с преобразувател на въртящ момент CPA (Centrifugal Pendulum Absorber) с цел да редуцира торсионните вибрации, които оказват влияние на задвижващите агрегати. Както и при окачването и кормилното управление, така и при задвижването съществуват до пет различни режима за смяна на скоростите чрез електронната система.

 

Със съзнанието, че страстните шофьори съвсем не винаги могат да разчитат на идеалните климатични пътни условия, Stinger е първият седан на КИА, който се предлага със задно задвижване или задвижване на всички колела. За оптимален контрол при влажно или сухо време системата на задвижване на четирите колела AWD разполага и с Dynamic Torque Vectoring Control. Системата следи за действията на водача и условията на пътя, като при нужда автоматично подава допълнителна мощност или спирачна сила към отделните колела, за да се гарантира подходящо управление и при много тежки метеорологични условия. Автомобилите със задно задвижване могат да се възползват от предимствата на механичен диференциал с ограничено приплъзване за равномерно разпределение на силата върху задните колела.

 

Моделите с 2,0 литров 4-цилиндров турбодвигател са окомплектовани с 225/45 R18 гуми, докато 3,3 литровите V6 са оборудвани с гуми от висококачествен каучук с различен размер: 225/40 R19 отпред и 255/35 R19 отзад. Спирачните дискове Vented Brembo® са стандарт при 3,3 литровия туин-турбо мотор. Комбинирани са с преден спирачен апарат с четири бутала и заден спирачен апарат с две бутала.

 

Авангардни технологии и удобство

 

Серията от системи в помощ на водача ADAS (Multiple Advanced Driver Assistance Systems) осигуряват безупречен синхрон на всички функции за максимално удоволствие от шофирането. 

 

Според статистиката на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата в САЩ около 100 000 катастрофи, регистрирани от полицията годишно, са вследствие преумора на водачите на превозни средства. В резултат на това всяка година загиват 1550 души, а ранените са 71 000. При разработването на Stinger КИА въвежда нова система, която предупреждава водача DAA (Driver Attention Alert) по време на шофиране. Системата постоянно следи неговите действия и поведението на автомобила с готовност да задейства предупредителен звуков сигнал при отчетено съществено спадане на нивото на внимание по време на шофиране.

 

Системата за предотвратяване на челен сблъсък FCA (Forward Collision Assistance) с интегриран режим на самостоятелно аварийно спиране AEB (Autonomous Emergency Braking) и функция за разпознаване на пешеходци предупреждава водача за опасността от потенциален сблъсък с друго превозно сродство или пешеходец, като асистира безопасното спиране на автомобила. Интелигентната система за контрол на дистанцията ASCC (Advanced Smart Cruise Control) поддържа постоянно предварително зададената дистанция между Stinger и превозното средство пред него и може да осъществи цялостно спиране на автомобила в натоварен трафик. Системата за поддържане на траекторията в лентата на движение LKA (Lane Keep Assist) предупреждава водача чрез звуков сигнал и активно влияе на волана с цел поддържане изрядната позиция на автомобила в избраната пътна лента. Системата за предупреждение за напречен трафик зад автомобила RCTA (Rear Cross Traffic Alert) сканира пространство зад превозното средство при напускане на паркомясто и предупреждава водача със звуков сигнал при установяване на всяко движение.

 

Технологиите за свързаност, развлечение и информация в автомобила са също толкова важни колкото удоволствието от динамично шофиране. Stinger ще се предлага с нова палитра от най-съвременни информационно-развлекателни технологии. Регулируемият на височина хед ъп дисплей (HUD) проектира важната за водача информация на предното стъкло - скорост, навигация при предстоящ завой, настройки на аудио системата и автопилота, информация за мъртвата зона. В централната конзола е интегрирано и безжично зарядно устройство за смартфон. Bluetooth® е сериен за модела, а повечето от подсистемите на автомобила са достъпни чрез вградените във волана бутони.

 

Stinger предлага трио от високоефективни аудио системи, способни да превърнат интериора в динамична концертна зала, докато километражът отмерва изминатото разстояние. Базовата аудио система за 2,0 литровия турбодвигател разполага с шест тонколони и 7” сензорен екран с най-новата версия на UVO. Стандартната система за 3,3 литровия туин-турбо е вече с девет тонколони и с добавен външен усилвател. Наличната премиум аудио система от Harman/Kardon® е с мощност 720 вата и външен усилвател за кристално чист звук. Със своите 15 тонколони и първите за КИА субуфери, вградени под седалките на водача и пасажерите, системата включва и Clari-Fi™, патентована технология за възпроизводство на музика, която възстановява звукови сигнали, загубени в процеса на дигитална компресия. Тази технология възвръща качеството на слушане от всеки компресиран цифров източник. Системата е оборудвана и с технологията QuantumLogic™, която извлича сигнали от оригиналния запис и ги интегрира в автентична многомерна акустична панорама за възпроизводство с ясен, изчистен и изключително прецизен звук.

 

КИА Stinger ще се дистрибутира в Европа през последното тримесечие на 2017 година.

 

KIA Motors Corporation (www.kia.com) – производител на качествени автомобили за хора с млади сърца – води началото си от 1944 г. и е най-старият производител на моторни превозни средства в Южна Корея. Годишно KIA произвежда над 3 млн. моторни превозни средства чрез 10 производствени и монтажни звена в пет държави, като след това продукцията се продава и обслужва чрез мрежа от дистрибутори и дилъри, покриваща около 180 страни. Днес Kia има над 50 000 служители в цял свят, а годишните приходи са близо 44 млрд. щ. д. Компанията е главен спонсор на Откритото първенство на Австралия по тенис и е официален автомобилен партньор на ФИФА – управителното тяло на Световната купа по футбол (FIFA World Cup™). Бранд слоуганът на KIA Motors Corporation – "Силата да изненадваш" – изразява глобалния ангажимент на компанията да удивлява света, предоставяйки на хората вълнуващи и вдъхновяващи изживявания, които надминават очакванията.  

Последни новини
20 02

ИЗЦЯЛО НОВОТО КИА ПИКАНТО ЗАЛАГА НА КАЧЕСТВО, ТЕХНОЛОГИИ И...

Изцяло новият градски автомобил КИА Пиканто бе представен за първи път пред медиите в очакване на публичната му премиера на Международния автосалон в Женева през март тази година. Новото Пиканто ще се предлага на европейския пазар от началото на второто тримесечие на 2017г.
още
07 02

ТРОЕН ТРИУМФ ЗА КИА НА НАГРАДИТЕ iF Design 2017

КИА спечели три престижни награди в рамките на конкурса iF Design Awards за забележителния дизайн на последните си модели. Хибридният кросоувър Niro, Optima Sportswagon и изцяло новият Rio са сред отличените за изключителен продуктов дизайн. 2017 е осмата поредна година, в която КИА печели поне една от наградите в конкурса iF Design. С последния хеттрик отличените модели на автомобилния производител стават общо 12.
още
16 01

КИА МОТОРС И РАФАЕЛ НАДАЛ ОТНОВО ПАРТНЬОРИ НА АУСТРЕЛИЪН ОУПЪН 2017

Това е 16-тата поредна година за КИА като Генерален спонсор на Аустрелиън Оупън. КИА ще предостави 110 специално оборудвани автомобила на Тенис Австралия. Официалната церемония по откриването на турнира се състоя в Мелбърн, а събитието уважиха представители от КИА Моторс Австралия и Тенис Австралия, както и посланикът на КИА и победител от АО 2016 - Рафаел Надал. Компанията е подготвила разнообразни активности за феновете на тениса по света.
още
09 01

КИА Stinger 2018 СЪС СВЕТОВЕН ДЕБЮТ НА СЕВЕРНОАМЕРИКАНСКИЯ...

На световното изложение, където обикновено преобладават премиери на американски автомобилни компании, КИА Моторс днес бе във фокуса на вниманието със световния дебют на изцяло новия КИА Stinger 2018. Пет местният спортен седан Stinger, призван да преосмисли сегмента, в който преобладават европейски автомобилни шедьоври, сега обещава да бъде най-бързия и най-луксозен автомобил в историята на компанията, която днес се намира сред лидерите в автомобилната индустрия. Предлаган с избор от двигатели и задвижващи конфигурации, както и с редица луксозни удобства, Stinger ще влезе в продажба на пазара в САЩ малко по-късно тази година, докато в Европа моделът се очаква до края на 2017 година. Цените на модела ще бъдат оповестени непосредствено преди пускането му в продажба.
още